Inom International IT College of Sweden ser vi synpunkter och klagomål som en del i vårt kvalitetsarbete. Dina synpunkter och klagomål är därför viktiga och ger oss möjligheter att förbättra vår verksamhet. Både positiva och negativa synpunkter på hur vi arbetar med våra uppdrag ingår i vårt kvalitetsarbete och uppmuntras.
Hantering av klagomål
– en del av kvalitetsarbetet
Så här gör du om du har synpunkter eller klagomål på vår verksamhet:
Inom International IT College of Sweden ser vi synpunkter och klagomål som en del i vårt kvalitetsarbete. Dina synpunkter och klagomål är därför viktiga och ger oss möjligheter att förbättra vår verksamhet. Både positiva och negativa synpunkter på hur vi arbetar med våra uppdrag ingår i vårt kvalitetsarbete och uppmuntras.
Vad händer efter du lämnat ett klagomål?
Vi kommer att kontakta dig gällande ditt klagomål inom 10 arbetsdagar. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar. Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet, men ingen återkoppling kommer att ske.
Har du frågor om klagomålshanteringen?
Kontakta rektor.
Är du inte nöjd med huvudmannens hantering av ärende?
Om du inte är nöjd med huvudmannens hantering av ditt ärende kan du göra en anmälan till Skolinspektionen.
Ladda ner formulär
Tryck gärna på knappen!